گرامیداشت خاطره ی نــدا


امشب، شنبه بیست و سوم ژانویه، برابر با سوم بهمن ماه، به دعوت ماکان کاسپین، نامزد ندا آقاسلطان، به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تولد ندا، ایرانیان، چه در ایران و چه در سراسر دنیا، با شمع ها و گلها به ندای ماکان پاسخ دادند و سالگرد تولد ندا را در سکوت و با شمع و گل گرامی داشتند

من هم به همراه دوستانم در گردهمآیی هموطنانم در میدان اصلی استکهلم شرکت کردم. تعداد زیادی نیامده بودند، شاید بخاطر اینکه هوا خیلی سرد است، اما همان تعدادی که آمدند شور آفریدند، همه با پرچم ایران و شمع و گل و عکسی از ندا، تولد سمبل جنبش آزادیخواه ملت ایران را گرامی داشتند. این گردهمآیی درسراسر دنیا چنان اثرگذار بود که برنامه 3 رادیو سوئد در بخش خبری خود به مدت 4 دقیقه گزارش از گردهمآیی ایرانیان پخش کرد
یکی از جالب ترین مسائلی که همیشه در تظاهرات ایرانیان استکهلم می دیدم، حضور یک مرد خارجی بود، و خیلی مایل بودم که او را بشناسم. امشب از سر کنجکاوی با او حرف زدم. یک مرد آلمانی ست که با پرچم ایران همیشه در اکثر تظاهرات ایرانیان شرکت می کند. نامش مارتین است و در سوئد زندگی میکند. می گوید: مدتی با یک زن ایرانی زندگی کردم، فرهنگ شما ایرانیان، تاریخ شما، ایستادگی شما درمقابل ظلم در سراسر تاریخ، خصوصیت های فردی و اجتماعی شما، مرا مجذوب ایرانیان کرده است. و حالا نه به دلیل اینکه یک زن ایرانی داشتم، بلکه بخاطر دوستان بسیار عزیز ایرانی که دارم، خودم را مسئول میدانم که در تمامی اعتراضات شما شرکت کنم و منهم به سهم خودم به عنوان یک انسان به انسان ستیزی رژیم حاکم بر ایران اعتراض کنم. درود بر تو مارتین، انسانی که فقط بخاطر انسانها به ظلم اعتراض میکنی
دوستان خوبم، بخاطر داشته باشیم که جنبش آزادیخواه ملت ایران، با این گردهمآیی ها، و با این بزرگداشت ها، زنده خواهد ماند و کشور و ملت ما را به آزادی خواهد رساند. از همه ی هموطنانم در سراسر دنیا ملتمسانه تقاضا می کنم که هیچکدام از این تظاهرات و گردهمآیی ها را از دست ندهید. سعی کنید که همیشه سهمی در اعتراض به رژیم روضه خوانها داشته باشید. ما و بویژه پدران و مادران ما به ایران و ایرانی بدهکاریم. این بدهی را با شرکت در اعتراضات باید پرداخت کنیم. بهرحال آرزوی آن را دارم که ما ایرانیان به آن آگاهی و بینایی که لازمه زمان حاضر کشورمان، لازمه ی آینده ی کشورمان و شدیدا مورد نیاز آزادیخواهان داخل کشورمان است برسیم و برای مدتی کوتاه هم که شده فلسفه ی سیاسی و مذهبی خود را کنار گذاشته و اندکی نیز به فکر آینده ی کشوری باشیم که سنگش را به سینه می زنیم







Martin


10 نظرات:

Ali گفت...

Drood bar har che Irani baghirat!
Dastan hame shoma azizan ra mibosam ke barye Irani azad talash mikonid.
Zende bad irani va Irani azad

ناشناس گفت...

Ba dorod be shoma doste besiyar faalam,
Besiyar khoshalam az inke bolgg-e shomaro dobare mikhonam...chand rozi bod ke montazere matalebe jadid dar bloggeton bodam va vaghti ke emroz be soraghesh omadam didam ke in matlabe jadid ro dar morede yadbod-e tavalode Neda gozashtin. Vaghean efetkhar mikonam ke dosti va ensani mesle shoma ro mishnasam ke inghadar faal va delsoz hast. Age hamye ma Iraniha hata kami az faaliyt va jomb o josh shoma ro dar morede masale Iran dashtim allan mogheiyate Iran shayad kheyli fargh mikrd. Dar zemn filmi ham ke inja gazashtin kheyli khob bod...yek film kheyli mitone komak kone be inke adam ebtone fazaye onjaro ehsas koneh. Az shoma besiyar moteshakeram....hamisheh piroz bashid va be omide mataleb mofide bishtar dar in site.

/D

ناشناس گفت...

dorod be shoma v dorod be hame kesani ke ghalebeshon baraye iran mitape. na tanha neda aghasolatan balke hezaran nedaye digaro dar in rah az dast khahim dad motasefane.
vali zendegi khone sorkh mikhajad fakhro eghbal rayeghani nist.be in omid ke har irani dar har kojaye donye ehsase masoliyet bokone. be omide iarani azad v ba tashkor az shoma .
payam .DK

حميد گفت...

درود به تو دختر سرزمين ايران! مرسي كه دوباره نوشتيد من هر روز به سايت شما نگاه مي كنم چند روزي بود خبري نبود!
من هم به سهم خودم از همه شما عزيزان كه براي ازادي ايران تلاش مي كتيد تشكر مي كنم اما ليدا جان تعداد شما اندك است به اميداينكه همه ما در كنار هم براي ازادي كشورمان تلاش كنيم با هر ايده و فكرسياسي.
و در اخر روان همه ی جانباختگان راه آزادی نداها و سهراب ها و کیانوش ها شاد و گرامی باد.
حميد

sahar گفت...

اندکی صبر (اندکی همت و سعی) سحر نزدیک است. روحتت غرق در آسایش و آرامش ندا جان

yalda28 گفت...

salam khale aziz va doost dashtanie man mer0000000 ke bazam baramoon neveshti, vaghti dashtam mikhoondam vaghean baram jazab bood ke befahmam oon mard baraye chi miad vaghean jalebe hata kharejiha ham be moshkelate ma ahamiat midan pa shame ma ham bayad sai konim yek lida bashim va mesle to khale azizam faal bashim.dooset daram.

Yalda
Dubai

yalda28 گفت...

ghorboone ghalamet beram ke inghadr jaleb minevisi

مريم گفت...

نداااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خواهر عزیزم ... روحت شاد .. یادت گرامی .. نامت باقی .. تولدت مبارک
ندا جان تا گرفتن انتقام خونت از پای نمی نشینیم
تا ایرانت را آزاد نسازیم دین خود را به خون پاکت ادا نکردیم
تو در دل همه ما زنده هستی
... تا صبح آزادی
یاد همه ی شما شهدای راه انسانیت جاودان است .
با تشكر از تو عزيزم كه اين مطالب رو نوشتي.
مريم

ناشناس گفت...

sepasgozara az zahmathaye shoma va digar dostan.

ناشناس گفت...

Ba salam be dostane aziz be khosos Lidaye khobam.Emroz ye avazi az ye gorohe emricai shenidam ke be monasebate tavalode Neda khonde bodan.
Neda
Sedaye mardom.
Neda
Be ma khire shode.
Neda
Az sokhan baz mand.
Neda
Sharmi javdane bar rokhsare hakeman.
Neda
Hargez az yad nakhahi raft.
Neda
Ooo yek fereshteh bod.
Neda
Nedaye ayande.
Neda
Harasi nadasht.
Neda
Rahbare namadin.
Neda
Javdane shod.
Neda
Azadi dar rah ast.
NEDA HARGEZ AZ YAD NAKHAHI RAFT.

AZADI TO RA MAN CHASHM DAR RAHAM.
Lida jon khodamo kami tahvil migiram va migam ke man doste khobe to.
Fereshteh hastam.